PRELIMINARY STUDY ON CONSUMER BEHAVIOR FOR SAUSAGE PRODUCTS IN HANOI
Main Article Content
Abstract
The objective of the study was to investigate the behaviors for sausage products in the market of Hanoi consumers (n = 150). Questionnaire survey was designed on two key issues: sausage market information and consumer choice on sausage products. The results showed that consumers had known about the sausage product mainly through television advertisement (58.3%) or their relatives (56.9%). They usually purchased these products in supermarkets (81.2%) or convenient stores (43%) or the company stores (12.8%). Retort sausage (65.3%) and smoked sausage (48.7%) had been normally chosen. The criteria on food quality (82.2%), price (63.7%) and brand name (52.7%) of products were the most interested factors when purchasing the sausage products. On the other hand, the second evaluation was carried out on consumer preference: a panel of 70 consumers assessed the preference of sixth commercial sausage products on a 9-point scale (1-extremely dislike, 9-extremely like). The result showed that 3 types of pasteurized sausage and 3 types of smoked product were preferred at 5.23 – 7.20 points.
Article Details
Keywords
Sausage, food choice and behavior, consumer, preference
References
2. Gunter Heinz and Peter Hautzinger. 2007. Meat processing technology: for small- to medium-scale producers, FAO regional office for Asia and the Pacific (RAP), Bangkok, Thailand, 455 pages.
3. Nguyễn Bá Thanh. 2014. Nghiên cứu đề xuất mô hình lựa chọn thực phẩm của người Việt Nam bằng cách tiếp cận giữa sản phẩm và người tiêu dùng, Luận án Tiến sĩ, Đại học Bách Khoa Tp. HCM, ĐH Quốc gia, 144 trang.
4. Philip Kotler (lược dịch bởi Phan Thăng, Vũ Thị Phương và Giang Văn Chiến từ sách Marketing Essentials). 2000. Marketing căn bản, NXB Thống kê, 584 trang.
5. Trương Đình Chiến. 2010. Quản trị marketing, NXB ĐH Kinh tế quốc dân, 559 trang.
6. Harry T.Lawless, Hildegarde Heymann (Nguyễn Hoàng Dũng biên dịch). 2007. Đánh giá cảm quan thực phẩm: Nguyên tắc và thực hành, NXB ĐHQG TP. HCM, 701 trang.
7. Hà Duyên Tư. 2010. Kỹ thuật phân tích và cảm quan thực phẩm, Trường Đại học Bách Khoa Hà Nội, 143 trang.
Similar Articles
- Thi Duyen NGUYEN, Thi Phuc Nguyet TRAN, Thi Ngan NGUYEN, TÌNH TRẠNG DINH DƯỠNG CỦA BỆNH NHÂN TĂNG HUYẾT ÁP ĐIỀU TRỊ TẠI KHOA NỘI BỆNH VIỆN ĐA KHOA ĐÔNG HƯNG THÁI BÌNH NĂM 2015 , Vietnam Journal of Nutrition & Food: Vol. 13 No. 4 (2017)
You may also start an advanced similarity search for this article.